måndag 25 oktober 2010

Min dyraste förkylning någonsin!

En vecka idag till det drar iväg mot stan in genom dörrarna till vårt nya hem. Jag har tagit med mig två bolltujor jag hade stod på tomten i krukor och planterat framför porten dit vi flyttar. Den lilla balkongen vi får kommer inte att kunna rymma så mycket så jag får nog gå loss i trädgården som hör till fastigheten istället. Det får bli vårens projekt!

Nu till något helt annat. Helgen tillbringades i Vadstena på hotell Starby för en spaupplevelsehelg...... trodde jag ialla fall. Kände mig dock lite krasslig på fredagkvällen och lagom till lördagen då vi skulle fara hade jag dragit på mig i präktig förkylning. KUL! Vi packade oss iväg i alla fall och lördagen var väl ok men dock mycket snorig och ett evigt nysande. Men söndagen som jag hade bokat in en överaskning till min man och mig med mysigt spa och massage till oss både fick endast avnjutas av maken. Själv låg jag kvar på rummet nedbäddad under täcken och fick allt vackert hoppa över denna behandling. Toppen! Så summan blev nog min absolut dyraste förkylning genom tiderna då spat inte var gratis precis....... också skall nämnas att vi under lördagen såg fram emot en smaskig 4 rätters middag och döm om min förvånging men till förrätt bjöds på blodpudding!? och huvudrätten bestod av fisk på risotto bädd som flöt ut till en snaskig gröt på tallriken, mellanrätten var en assiett med tre små ostbitar (som en 5 krona i storlek) och en knäckbrödskiva. Efterrätten var väl ok! Jag var dock alldeles för hängig för att överhuvudtaget ifrågasätta denna middag, vilket jag nu får skylla mig själv, men jag och maken hade i alla fall supertrevligt tillsammans och det behövde vi ladda upp med inför stundande flyttdagar. Kram där ute i bloggvärlden!

2 kommentarer:

  1. Stackars dej vännen.Sån himla otur att det skulle bli just då.Men ni verkar ju ha haft rätt så mysigt i alla fall.Hoppas den går över lika snabbt som den dök upp Kram. M.

    SvaraRadera
  2. DEt ser ju jättefint ut utanför er nya port! Där kommer nog att synas att du bor!!

    Vilken otur med spaet! Där har jag varit också en weekend, men vi fick då helt OK mat, vi hade jättetrevligt - tre tjejer när vi var där för några år sen! Men det låter ju inget vidare med blogpudding som förrätt! Usch, det är ju det värsta jag vet!!!
    Hoppas att du har piggat på dej, med tanke på vad som väntar!
    Kram och lycka till!
    Lisa

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...