torsdag 5 december 2013

Pimpat skåp



Ett par Ikea väggskåp med luckan Ädel har fått sig ett lyft från att ha varit lite tråkiga till mer spännande utformning. Tapetserade en fondvägg i hallen för ett par dagar sedan och ställde ut skåpet, som tog allt för mycket plats i vardagsrummet. Valde lite murrig tapet från Eco Rose till min vita stora hall. Skåpet målades i tapetens bottenfärg och fick sedan tapet på luckornas front. Känner mig mycket nöjd med resultatet. I vardagsrummet har i stället ställt ett mindre skåp på samma ställe och fått upp ett väggskåp som min pappa låtit göra till mig. Men den bilden visar jag vid ett annat tillfälle. Nedan syns skåpet innan jag pimpade det till ett mer vågat uttryck. Har frångått det vita allt mer och vill ha mer uttrycksfulla inslag i inredningen med personlig prägel. Ha det fint i snöstorm och julhets!  
 
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Oj så snyggt det blev Marie.Den tapeten är så läcker.Kram.

    SvaraRadera
  2. Det blev ju jättefint! Tänk, vad man kan göra med enkla medel! Snyggt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Vad läckert det blev!
    Ett skåp kan verkligen bli annorlunda med lite annan klädsel!

    Hoppas gårdagen var riktigt lyckad!
    Kanske med lite fina fynd!

    Kram Mariette

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...