tisdag 13 december 2011

Luciakören


De är inte så många kvar nu, luciaänglarna. Men jag tror de har sjungit här på morgonen innan jag dök upp. 
Under gårdagen pysslade jag med blomstergrupper precis hela dagen. Det är så roligt att sätta ihop små blomstergrupper och göra fint till butiken med dem. Det blir en helt annan känsla i butiken med lite levande blomster också. 

Det har blivit fart på julshopping i Nyköping och vi här på Öster märker av hur uppskattat vårt utbud är. Att driva en butik på denna gata nu känns riktigt bra med alla härlig kommentarer från kunderna som tittar förbi. "Äntligen" utbrister många, finns här småbutiker som är så mysigt att strosa runt i istället för galleriorna. Men det är variationen som är det viktiga så att vi har kvar våra kunder här i Nyköping för shopping och även lockar hit andra städer till att shoppa hos oss. 



Önskar er en mysig lucia! Tänd lite härliga ljus i vintermörkret så känns det mer ombonat och varmt i ruggvädret. 
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Tack för kommentarer om musmattorna!
    Faktum är...och nu avslöjar jag en vårnyhet här som ingen annan av mina kunder vet...:) Jag har precis lagt en order på stora kort i A5 och A4-format av alla Eva Agnes vackra bilder! PLUS att jag ska ha den andra pinupp-bilden (inte den bruna) i de storlekarna också! Jag blev SÅ förtjust i den bilden att jag inte kunde släppa den! De kommer bli fantastiskt fina att ha för inramning! Den bruna ska alltså bli musmatta. Helt underbart mustiga färger som inte alls kom till sin rätt av min dåliga billiga digitalkamera...
    Nyhetsbrev kommer på posten efter nyår!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Men va mysigt med en egen butik!!!Va fint du har det och så mysigt och va kul med en altan till nästa år!!!Va spännande!!!!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  3. Ha en fin helg, kram från Violan och Malte bus

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...