måndag 29 augusti 2011

Träningsvärk på de mest lustiga ställen!

Oj, aj, åh............... träningsvärk efter två dagar i torpen med takmålning, väggmålning, fönstermålning, lister, dörrfoder och en skänk + liten spisbänk. Glömde nämna tapetsering, fast bara av en liten vägg som en fond. Känner mig nöjd, trött och glad. Det blir hur mysigt som helst. Vill vara där hela tiden men då skulle det nog inte kännas lika mysigt för nu får jag en chans att riktigt längta till varje gång färden går mot torpet. Idag åkte jag och hundarna därifrån lite hastigt då det slog till och blev ett dundrande åskväder. En av vofsingarna gillar inte åskväder så speciellt så med all respekt för detta for vi hemåt men jag hade ändå hunnit med bra mycket ändå. Har tagit med mig lite porslin ut och kan nu börja plocka upp lite saker på hyllorna. Men jag väntar lite med möbler då jag i nästa vecka ska ha ut sotarna för att provtrycka skorsten, två stycken samt rensa ur ordentligt då det stått orensat under ett par år. Hoppas att skorstenarna är ok, men tyvärr verkar den ena inte så hoppfull då den ser rejält sliten ut. Nu två dagar kvar till Formex vilket jag ser fram emot då det alltid är kul och se lite nyheter och lyssna på lite föreläsare. Ha det gott! 
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...