måndag 15 augusti 2011

Torpet ska kännas välkomnande!

Under gårdagen tog jag ens sväng till färg och tapetbutiken. Botaniserade bland alla möjliga tapetböcker för att till sist hitta denna ljuva tapet som går i en härligt ljus grön bottenfärg med stora söta blommor på. Den ska sitta i torpets kök som en liten fondvägg. Jag vill att det ska kännas som sommar året om i det lilla torpet plus att man ska bli glad när man kliver in i torpet. Faktiskt tror jag att med denna söta tapet kommer att få den känslan. En enda rulle kommer räcka lång då det är så lågt till tak samt inga stora ytor. Tapeten ska sättas upp till helgen. Sen har jag knåpat ihop en jersey kavaj i ett rostfärgat tyg som har legat i en kartong i säkert 10-15 år!!!!! Jag samlar tyger på hög och rätt va det är så kommer de till användning....... Gillar modellen som är lite romantiskt snitt på. Två stora svarta knappar och ett skärp finns även till om jag vill dra åt lite i midjan. Nu har jag bestämt mig för att ha stängt i butiken på måndagar för att få en egen dag ledig, behövs verkligen då jag jobbat sex dar i veckan under en längre period. Huvudet måste få vila lite från allt jobb det innebär att driva eget företag, som inte är en dans på rosor precis! Ursäkta att jag piper lite, men ibland kan även det mest roliga jobb kännas lite för mycket bara. Alla behöver vi nog svackor för att komma igen och se det positiva i jobbet. Saknar dock jobbarkompisar när jag driver butiken själv. Det sociala blir lidande för att man går in i sitt yrke så totalt. Nu hoppas jag kunna ta upp lite tappade kontakter i och med en ledig dag där jag kan göra vad jag vill. Kram alla bloggisar och tack för fin uppmuntran jag får av alla besökare till min butik Rut & Signe, ni är alla så härliga! 
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...