söndag 7 augusti 2011

Sommartorpet!



Här kikat på ett sommarställe i veckan som jag och min man får möjlighet att hyra årsvis. Ett riktigt smultronställe från 1700-talets slut med kakelugn och gjutjärnsspisar i rummen. Har gått runt i trädgården och hittar gamla rosor och växter som blivit lite eftersatta då stället inte varit bebott under en längre tid. Det här ska bli hur härligt som helst att få förvalta en tid framöver. Får tillträde till torpet redan i veckan som kommer så då ska jag ut och botanisera i den förfallna trädgården och se över vad som behöver skötas om först. Huset är nog nymålat invändigt i rummen och även nya golv i furu. Köket är mindre mysigt men med lite färg och uppiffning kan det bli hur gulligt som helst. Ni kommer att få följa med mig på en resa framöver med insyn i hur jag inreder det gamla torpet och restaurerar det jag kan själv. Ha en skön vecka alla söta bloggisar och håll er uppdaterade här med vad som sker i lilla sommartorpet vart efter. 
Posted by Picasa


Några av er som följer min blogg sedan tidigare kommer kanske ihåg att jag för cirka ett år sedan sålde ett riktig mysigt ställe på landet för att bli storstadsbo. Vi trivs bra i vår lägenhet men denna sommar har känts mycket märklig då jag inte har haft mer än en balkong att tillgå för att njuta av solen. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig men nu när möjligheten till att hyra ett sommartorp kommit känns det mycket lättare och jag ser fram emot att få tillbringa varma sommardagar på nya stället under årets varmare period. Det tar 20 min med bil att ta sig till torpet vilket möjliggör för många härliga besök dit. Bilden ovan visar den lilla boden från vårt tidigare ställe på landet där jag drev en liten butik, Almbyboden. Nu har jag istället en butik, Rut & Signe, i Nyköping som jag driver i samma stil med lantlig inredning, samt att jag utför sömnadsarbeten som t ex gardinsömnad och syr även kläder till den egna butiken. Till er som har vägarna förbi Nyköping är varmt välkomna in på ett besök i butiken för inspiration. 

4 kommentarer:

  1. Det ser ju så fint ut Marie.Där kan ni nog få ha det skönt.Rosen var ju jättefin.

    SvaraRadera
  2. Vilken bra idé att hyra ett torp och det ser ju urmysigt ut! Säkert kommer du att kunna piffa till det på bästa sätt! Oj, så spännande att få följa hela projektet!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Jag säger som du...vad var det jag sa...så klart du inte kunde hålla gröna fingraran i styr..så himla mysigt det ser ut..ska bli roligt att följa, kramen

    SvaraRadera
  4. Men så UNDERBART det ser ut! Och så skönt för er att ha ett litet andrum att åka till och en liten trädgård att pyssla i igen! Det kändes ju på dig på bloggträffen att du saknade hus...
    Kram Anna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...