lördag 11 december 2010

Ormhassel med glaskulor



Jag har ingen aning om var jag ska ställa granen i år. Den kommer antagligen få lov att stammas upp för att överhuvudtaget kunna ställas in här. Jag har under tiden tagit in en stor gren av ormhassel från min mammas trädgård och klätt den fulla av små fåglar och glas kulor. Jag har fäst den i den femarmade mässingslampan ovanför matsalsbordet och det blev riktigt fint. Bilderna är inte de bästa längre. Eftersom jag jobbat som trädgårdsmästare har min kamera varit i både jord och nu senast tappade jag den i askan i vår öppna spis då jag skulle lysa upp i murstocken med den inbyggda ficklampan  som finns i kameran. Typiskt! Men jag har svårt att hålla kvar saker i händerna och blir bara fumligare hela tiden så det tappas både det ena och andra. En riktig slarvmaja! Ha en skön lördagskväll! 

11 kommentarer:

  1. Så himla fint, är ju så vakert med oremhassel, så här är, är hemma och är ledig på tisdagen, på kvällen har jag kundkväll kl 18.00 och kundern bjudes på mat och 10%, på onsdag öppnar jag butiken kl 12.00 och har kundkväll kl 18.00, du bstämmer om du vill komma dagtid eller kvällstid, hör av dig, ha en skön kväll, ska bli roligt att ses, kramen

    SvaraRadera
  2. Så fint med ormhassel som "julträd"! Skulle också vilja ha en sån där stor kvist. Verkar som om ni börjar komma iordning nu i er lägenhet! Vet hur det är att inte vilja spika i nya fina väggar. Vi har inte fått upp någonting ännu i vår korridor som hänger ihop med köket. Vill ha en tavelvägg där, men får nog prova hur de ska sitta genom att lägga ut på golvet först...
    Ha en skön kväll! Kram/Marie

    SvaraRadera
  3. Men oj, det ser ju jättehäftigt ut! Du behöver kanske ingen gran med det arrangemanget! Jättesnyggt! Jag kommer osökt att tänka på.....ja...Ernst! Det är en komplimang!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Fint! Jätte fint!
    Vi ses innan jul..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Vad vackert! Min ormhassel verkar inte vilja ta sig alls så jag får nog vänta måååånga år innan jag kan ta in en sådan stor gren.

    Men nu vet jag ju vad jag har att vänta på i alla fall ;0).

    God Jul!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  6. Hej! Här kommer jag intassande bara för att säga GOD JUL! Ha det gott och njut av lite extra ledigt.
    Julkram från Åsa.

    SvaraRadera
  7. Hej och God fortsättning!
    Ja då kanske vi ses på Formex snart... De tska bli roligt!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Vackert :)
    Läge för lite PARTY :)
    missa inte

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    Välkommen att vara med :)
    Håkan

    SvaraRadera
  9. Hej hopp igen!
    Jodå, jag har planerat att komma på formex någon av dagarna tillsammans med Viola! Kanske ses vi där!
    Otur detta med kameran och internet-eländet!
    Hoppas att det löser sej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Kikar in för att önska god fortsättning på det nya året! Lampan blev så fin med ormhassel hängandes!! KRAM Helena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...