fredag 16 mars 2012

Penséernas återkomst!


Gick förbi en blomsterbutik i morse och kunde inte motstå att köpa lite härliga penséer av fin kvalité. De kostade lite mer än typ 10 st för 49,- men det gör mig inget då de är i dubbel storlek och kraftigare sort. Ibland måste man ju gynna de små butikerna som kämpar mot stora jättarna för att även de ska kunna drivas vidare. Vi småbutiker har inte alls samma förutsättningar att köpa in till bra priser jämfört de stora affärerna, som även de köper in från samma leverantörer som vi småttisar gör. Orättvist kan tyckas, och visst så är det. Men nog med gnäll! Jag ville ju bara inspirera er lite med påskpyntad entrékruka.

Ha en skön fredag!

10 kommentarer:

  1. Härlig färg på penseerna .Visst ska man gynna de små butikerna...helt klart

    Ha en bra dag
    Kram Rosa

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med vårens blommor!
    Självklart måste man gynna de små affärerna som finns, i regel köper de även ifrån lokala odlare.
    Trevlig helg!
    Dyrafina

    SvaraRadera
  3. Härligt! Jag ser såå fram emot att få plantera ut penseer. Jo, jag håller med Dig. Visst ska man försöka gynna småbutikerna. Det vore så trist om dom inte fanns.
    Ha en fin helg nu! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Åh, så vackert med penséer och pärlhönsfjädrar! Jätteläckert!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Jag kunde inte heller motstå de små skönheterna, vilket påminner mig att jag kanske måste ta in dem under natten:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder! Gillar äggen i massor =)
    Ha en fin helg!
    KRAMIS

    SvaraRadera
  7. Härliga vårbilder!!

    Snart måste jag nog ta en tripp till dej igen!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. hejsan!
    hundkuddarna hittade jag på HM och på mogihome.se - en ny web-butik, schyst och inte så dyrt
    har inte kunnat kommit de senaste gångerna till Irre, ska försöka nu på måndag....
    härliga vårbilder du visar :))
    kramis

    SvaraRadera
  9. visst är hon i Thailand...hänger inte med i svängrna, det vet jag ju egentligen...
    kram

    SvaraRadera
  10. Tror du att jag blir nyfiken då..nu får du prata ur skägget...kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...