tisdag 6 december 2011

Nygammalt i garderoben

Måste bara visa vilka underbara vintagekappor jag fyndat hos min grannbutik här på Östra Storgatan, Wear it Retro. 

Den här kappan köpte jag för ett par hundralappar idag och den är en äldre modell som handsytts i ett härligt ulltyg med mysig pälskrage. Jag ser ut som en liten tant i den, enligt min man.......


Ytterligare en ullkappa som fyndades tidigare i höstas hos samma butik och som har en ljuvlig pälskrage även den, skönt nu när vintern verkar komma. 







Hittade märkning "Masterhand" i kappan. Vet någon något mer om vad det innebär. Själv tror jag att det är ett examensarbete eller något liknande av en elev hos skräddare. Vore roligt om någon av er som vet skriver ett par rader till mig om detta. 
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. Tänk, vilka fynd man kan göra om man har ögonen med sej och tittar efter lite kvalitet!
    Så mycket fint arbete och så fin ull säkert!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd du gjort, den sista var verkligen vacker...vad spännande...hoppas du får reda på vad det är för kappa, ha det gott, kram

    SvaraRadera
  3. En vacker liten tant är du:) Så fina kappor!
    Lite snö kom det här, så det blir väl vinter i år igen!

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...