måndag 17 oktober 2011

Rosa

Godmorgon! Fortsätter rosa temat med tanke på rosabandetinsamling som pågår. Fast nu har jag istället fotat lite rosa saker från hemmet. Den rosa byrån i hallen har kommit hem från landet och kommer att få en ny kulör under kommande veckor. Passar inte med rosa i hallen utan här vill jag ha en varmare och ljusare färg. Lite åt det gråa hade jag tänkt mig. Rosorna är från svärmors lilla söta kolonistuga och den brodera rosenkudden har min mor broderat för några år sedan, superfin i min soffa! 
Posted by Picasa
Snart ska jag iväg till min nystädade butik för att börja tänka jul!!! Jo, jag ska sy upp lite julprodukter till butiken men tänker inte plocka fram julen än i butiken. Man blir ju bedrövad över att komma in i t ex ICA och upptäcka julsakerna i entrén. Inte riktigt dags än kan jag tycka. Själv kommer jag att täcka för fönstren på fredagen innan skyltsöndag för en gammeldags julskyltning. Känns som man vill backa lite till gamla traditioner då folk gick man ur huse för att se den fina skyltningen till skyltsöndagen. Varmt välkomna förbi Rut & Signe för höstinspiration! 

3 kommentarer:

  1. Åh, så många fina rosa toner du visar och så fina saker! Ja, den kudden var jättevacker och rosorna!!! Så härligt det är med rosor som fortfarande blommar och då känns det ju inte riktigt som jul ännu! Tycker också det är åt skogen att börja redan nu med julpyntet! Var på IKEA igår och där har de ju redan börjat! Man hinner ju tröttna flera ggr om!
    Ha en fin dag i butiken!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Härligt bildcollage! visst vore det härligt med en "riktig" skyltsöndag, som när man var liten... En del har gjort så nu på senare tid har jag sett... Det där med pappret alltså
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Hoppas många följer ditt exempel på julskyltning. Det kan gott vara lite spännande innan det är dags. Än vill jag inte se några tomtrar.

    Hoppas på många besökare i din butik idag. Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...